En marketingstrategi er en virksomheds tilgang til, hvordan den vil nå sine ønskede nye kunder.

 

Der er dog mange forskellige typer marketingstrategier, så hvor mange af dem vil faktisk fungere for din virksomhed?

 

1. Marketing på sociale medier

Marketing på sociale medier er en af de mest populære typer markedsføringsstrategier. Og det er også en af de mest effektive til at skabe opmærksomhed og øge salget.

 

Og det er ikke svært at forstå hvorfor, når mere end 2,8 milliarder mennesker bruger sociale medieplatforme. Det er cirka 37% af verdens befolkning! Dette enorme antal omfatter mennesker fra alle aldersgrupper. Faktisk er selv børn helt ned til 10 år begyndt at bruge sociale medier regelmæssigt.

 

Faktisk understøtter alle velrenommerede digitale marketingnyhedssider markedsføring på sociale medier.

 

2. PPC

PPC er en af de dyrere typer marketingstrategier, men afkastet og konverteringsraten er prisen værd. Du betaler et gebyr, hver gang der klikkes på en af dine annoncer. Og en af hovedårsagerne til den udbredte brug af PPC-annoncering er, hvor meget det promoveres af Google.

 

Det er nemt for disse velrenommerede virksomheder at vinde tillid fra virksomhedsejere. Men selvfølgelig er disse virksomheder i det for at tjene penge (ligesom dig!). Når det er sagt, betyder det ikke, at du ikke kan komme videre med PPC! Disse virksomheder ønsker trods alt, at du skal få succes, så du bliver ved med at bruge deres annonceringsværktøjer.

 

Annoncører konkurrerer om den øverste annonceplacering. Så annoncører kan nogle gange komme i løb til bunden, hvor ingen vinder i sidste ende (undtagen søgemaskinen). Derfor er det vigtigt altid at bevare roen og være opmærksom på tallene.

 

3. SEO (søgemaskineoptimering)

Først og fremmest kræver det at have en professionel hjemmeside samt konstant vedligeholdelse før man kan bruge denne strategi. Køb hjemmeside

 

SEO refererer til, hvordan du kan få gratis og organisk trafik til din hjemmeside. Hvis du kommer til toppen eller i det mindste side 1 af Google, så er du successful med SEO.

 

SEO er langsigtet strategi, at komme på den første side af søgemaskiner kræver tid og tålmodighed. Det er ikke en engangsmarkedsføringsplan, som du kan oprette, lægge på plads og derefter lade køre på egen hånd. Du bliver nødt til at finjustere din SEO-indsats med jævne mellemrum, hvis du ønsker at få dit hjemmeside til at stige op på resultatsiderne.

 

SEO er ikke øjeblikkeligt, som f.eks. betalte annoncer er. Med betalte annoncer vil du altid se en stigning i trafikken, mens annoncerne er oppe og køre. SEO har også stor konkurrence.

4. E-mail marketing

E-mail marketing er en af de typer marketingstrategier, der fungerer langt bedre end de traditionelle postkasser. For det første er det meget nemmere at indsamle e-mailadresser end at indsamle postadresser eller telefonnumre. Og for det andet, omkostningerne er meget lavere, fordi der ikke er nogen print- og portoomkostninger med e-mail marketing. Det er gratis at sende e-mails til sammenligning!

5. Content Marketing

Content marketing adskiller sig fra de andre typer marketingstrategier. Det adskiller sig fra traditionelle annoncer, offline markedsføring og humoristiske indlæg på sociale medier.

 

Content marketing er en af de bedste typer marketingstrategier, og dens ultimative mål er at holde et publikum engageret. Og når nogen er klar til at købe noget, du tilbyder, vil de først tænke på dig, fordi du allerede var en nyttig ressource for dem. Det forbedrer deres kundeoplevelse. Så når nogen er klar til at købe noget, som du tilbyder.